De zusters van Heerlen

Jubileum 145 jaar

De Congregatie De Kleine zusters van de Heilige Joseph bestaat in de provincie Nederland/België uit ongeveer 140 zusters met een gemiddelde leeftijd van ruim 85 jaar. De zusters werkten in ziekenhuizen, weeshuizen, verpleegtehuizen en kinderherstellingsoorden. De religieuze deden dienst in de gezondheidszorg, het onderwijs en het huishouden. Ze werkten in ruim tachtig Nederlandse en Belgische instellingen, maar ook in Afrika en Azië.

De congregatie bestaat 145 jaar en dat is gevierd met een feestmiddag voor alle zusters en medewerkers. Speciaal voor dit jubileumjaar is geld ingezameld. De zusters zochten een goed doel waarin kinderen die het financieel niet breed hebben centraal staan. En zo is het doel Stichting WeesGelukkig geworden. De Stichting zet zich in voor kinderen die een vader of moeder hebben verloren. We laten hun wensen uitkomen om zo een positieve herinnering te creëren na een verdrietige periode. Zo laten we ze het leven beleven! Omdat, als er één ouder wegvalt, er ook financieel veel veranderd, is er vaak niet veel ruimte voor het doen van leuke dingen. De kleine zusters van de Heilige Joseph zamelden maar liefst € 3000,- in.

Enorm bedankt voor deze prachtige donatie!

donatie aan goed doel kinderen

Ook een jubileum of feest?

En wil je ipv bloemen en wijn ontvangen graag geld inzamelen voor Stichting WeesGelukkig? Neem contact met ons op voor bijvoorbeeld een donatiebox.