Meisje (3) leeft een week bij overleden moeder
Hoe gaat dat verder?

Een bijzonder tragisch verhaal uit Rotterdam. Een meisje van drie heeft waarschijnlijk een week lang naast haar dode moeder in huis gezeten. Haar 41-jarige moeder is een natuurlijke dood gestorven.

Toen de benedenburen last kregen van waterlekkage, kwam de zaak aan het licht. Het water kwam uit de kraan van de woning erboven. Het meisje had de kraan open laten staan toen ze op zoek ging naar eten en drinken. Daarop alarmeerden de buren de huisbaas die de politie inschakelde om de deur open te krijgen. Daarop werden de dode vrouw, het meisje en een hond gevonden. Naar omstandigheden maakt het meisje het goed. Ze is opgevangen in een pleeggezin.

Opvoedkundige Marina van der Wal gaf in dagblad de Metro een reactie: “Alles wat er vanaf nu in haar leven gaat gebeuren zal bepalen hoe zij later als volwassene zal zijn. Belangrijk zijn de mensen om haar heen en de professionele hulp die haar bij de verwerking van dit verlies geboden wordt.” Het meisje zal deze traumatische ervaring ongetwijfeld de rest van haar leven bij zich dragen, maar het hoeft zogezegd niet het eindpunt te zijn in haar leven.”

Gisteren verloren

kinderen een ouder

Ieder jaar verliezen in Nederland ruim 6000 minderjarigen één of beide ouders. Als je beide ouders verliest ben je wees, verlies je één van je ouders, dan ben je halfwees. Nederland telt op dit moment 34.000 (half)wezen.

Stichting WeesGelukkig

Stichting WeesGelukkig laat kinderen onder de 18 jaar waarvan één of beide ouders is overleden niet tot later laten wachten om hun leven te beleven. Deze (half)wezen hebben de persoonlijke trieste ervaring dat ´later als ik groot ben´ niet vanzelfsprekend is.

Stichting WeesGelukkig laat hun wensen uitkomen. Positieve herinneringen creëren na een intens verdrietige periode heeft een grote impact op de toekomst op jonge leeftijd. De wensen zijn niet materialistisch, maar een beleving. Dus niet een spelcomputer maar het realiseren van de ontmoeting met de zangeressen van K3. Een wens als helemaal alleen in een achtbaan zitten, parachutespringen of de olifanten in een dierentuin eten geven.

We proberen zoveel mogelijk met gesloten beurzen te regelen, maar helaas krijgen we dat niet altijd voor elkaar.

Steun Stichting WeesGelukkig