Moederdag zonder mama

Moederdag

Er zijn een aantal bijzondere dagen die elk jaar weer terugkomen. Sommigen dagen met mooie herinneringen, anderen die een zwaardere lading hebben. Neem Moederdag. Zelf heb je waarschijnlijk ook gedichtjes voorgelezen voor je moeder, en als je moeder bent zijn ze voor je voorgelezen. De herinneringen zijn de ontbijtjes op bed, de prachtige knutselwerkjes en vele kussen en knuffels.

Maar stel je eens voor dat je een kind bent en dat je moeder afgelopen jaar is overleden. Terwijl iedereen in de klas gezamenlijk het Moederdag gedicht oefent, probeer jij je te bedenken hoe je dat op die zondag gaat doen. Mama is er niet meer, dus een ontbijtje op bed voor mama gaat nooit meer voorkomen…

Dat beeld wilden we samenvatten in een korte video zodat we rond Moederdag aandacht voor Stichting WeesGelukkig konden vragen. In eerste instantie was de video bedoelt voor onze social media kanalen, maar al snel hadden we de aandacht van TV zenders! Wat begon als een simpel beeld groeide uit tot een TV-commercial die honderden keren is uitgezonden op zenders als Discovery Channel, Animal Planet, Eurosport en TLC.

Per jaar zijn er alleen al in Nederland 6000 kinderen die één of beide ouders verliezen. Stichting WeesGelukkig laat deze kinderen het leven van een positieve kant zien door hun grootste wens uit te laten komen. We hebben deze wensen uit kunnen laten komen door betrokken donateurs. Overweeg ook om een bedrag te doneren.