Ontmoeting met Oranje

Cespa is fan van Volleybal Oranje Dames

Ontmoeting met Oranje

Afgelopen dinsdagavond was het zover, de wens van Cespa kwam uit! Cespa is in 2005 haar vader verloren.

Cespa is zelf een fanatiek volleybalspeelster. Haar grootste wens is dan ook een groot volleybal-evenement van dichtbij mee te mogen meemaken. Samen met haar moeder Irma en haar vriendin Nomi vertrok Cespa richting Apeldoorn waar de Volleybal Nations League 2019 plaatsvond in de Omnisport.

Na een kennismaking met de vrijwilligers gevolgd met wat eten en drinken werd de reis voortgezet.

Samen met zo’n 4500 andere supporters werd langzaam de sporthal gevuld voor de wedstrijd Nederland – Brazilië. En wat een sfeer, Cespa haar moeder en haar vriendin hebben fanatiek mee gejuicht om Nederland aan te moedigen. Na een voorsprong in de 1e set was de stand na de 3e set 1-2 voor Brazilië. Nederland wist het hoofd koel te houden en pakte de 4e set. Een spannende 5 set moest eraan te pas komen. Nederland wist helaas de 5e set niet te pakken. Met 11-15  pakte Brazilië de set, eveneens als de winst voor die dag. Voor Cespa was de avond nog niet helemaal voorbij haar grote verrassing moest nog komen. Cespa mocht na de wedstrijd richting het vollybalveld waar zij op de bank bij Laura Dijkema mocht plaatsnemen. Na een kort gesprek werd Cespa begeleid naar het veld waar haar een wedstrijdshirt overhandigd werd met alle handtekeningen van de speelsters.

Cespa zal deze dag nooit meer vergeten!

Wij willen iedereen die meegewerkt heeft aan de wens hartelijk danken. Met in het bijzonder de medewerkers van Nevobo.

Per jaar zijn er alleen al in Nederland 6000 kinderen die net als Cespa een ouder verliezen. Stichting WeesGelukkig laat deze kinderen het leven van een positieve kant zien door hun grootste wens uit te laten komen. We hebben deze wensen uit kunnen laten komen door betrokken donateurs. Overweeg ook om een bedrag te doneren.