Over Stichting WeesGelukkig 2018-03-10T15:10:37+00:00

Stichting WeesGelukkig

Geef (half)wezen een motivatie om het leven te beleven.

Missie Stichting WeesGelukkig

Ieder jaar verliezen in Nederland ruim 6000 minderjarigen één of beide ouders. Als je beide ouders verliest ben je wees, verlies je één van je ouders, dan ben je halfwees. Nederland telt op dit moment 34.000 (half)wezen. (rapport cbs)

Stichting WeesGelukkig laat kinderen onder de 18 jaar waarvan één of beide ouders is overleden niet tot later laten wachten om hun leven te beleven. Deze (half)wezen hebben de persoonlijke trieste ervaring dat ´later als ik groot ben´ niet vanzelfsprekend is.

Stichting WeesGelukkig laat hun wensen uitkomen. Positieve herinneringen creëren na een intens verdrietige periode heeft een grote impact op de toekomst op jonge leeftijd. De wensen zijn niet materialistisch, maar een beleving. Dus niet een spelcomputer maar het realiseren van de ontmoeting met de zangeressen van K3 voor het meisje van 5 jaar. Een wens als helemaal alleen in een achtbaan zitten voor een jongen van 10, parachutespringen of de olifanten in een dierentuin eten geven.

(Half)wezen hadden een ouder die zijn of haar tijd en energie in het ‘nu’ stak, en zijn of haar wensen door allerlei omstandigheden doorschoof naar later. Hoe vaak hoor je niet ‘dat ga ik later doen’. Stichting WeesGelukkig wil kinderen niet laten wachten om een wens te beleven tot ‘later’. Waarom wachten? Wensen worden ingewikkelder en lastiger om uit te voeren als je eenmaal volwassen bent en van uitstel komt vaak afstel. En als het te laat is, komt vaak de zin ‘had ik maar…’.

Daniel Smulders is voorzitter en de oprichter Stichting WeesGelukkig. Zijn drie kinderen verloren op de leeftijd van 8 en 11 jaar hun moeder aan de gevolgen van een hersentumor. Ondanks een intense periode van verdriet en dat ze de allerbelangrijkste persoon in hun korte leven hebben verloren, hebben kinderen nog een heel leven voor zich. Een positieve instelling om alles uit het leven te halen, heeft de oprichter doen besluiten een stichting te starten om zoveel mogelijk (half)wezen datzelfde inzicht mee te kunnen geven. Een positieve instelling brengt je namelijk zoveel verder in het leven.

STEUN STICHTING WEESGELUKKIG

Sommige wensen kunnen we gratis laten vervullen, er zijn ook wensen die geld kosten om uit te voeren. We krijgen niet alles voor elkaar met gesloten portemonee. Om zoveel mogelijk (half)wezen hun leven te laten beleven zijn we altijd op zoek naar donateurs zoals jij. Lees hoe je kunt helpen

Daniel SmuldersOprichter / Voorzitter
Daniel verloor zijn partner en de moeder van zijn drie kinderen (11 jaar en een tweeling van 8 jaar) aan de gevolgen van een hersentumor. Natascha werd 41.
Sandra VerbeekSecretaris / Penningmeester
Sandra verloor haar partner en de vader van haar drie kinderen (9 jaar en een tweeling van 12 jaar) aan de gevolgen van huidkanker. Wim werd 39 jaar.
Marc van der MeijdenAlgemeen bestuurslid
Marc voelt zich betrokken bij de missie en het doel van Stichting WeesGelukkig en zorgt als algemeen bestuurslid voor de ‘derde’ stem.

Steun Stichting WeesGelukkig

Overweeg je een klein goed doel met ANBI status te steunen? Doneer aan Stichting WeesGelukkig. > Klik hier <