Koken met Sterren

Koken met sterren

We hebben de wens van de 17 jarige Sophie laten uitkomen. Ditmaal koken met sterren. En wat voor sterren! Stichting WeesGelukkig was te gast bij Restaurant Tribeca in Heeze met maar liefst twee Michelinsterren.

Sophie heeft op vier jarige leeftijd haar moeder en afgelopen april haar vader verloren. Dit schooljaar is ze begonnen aan een koksopleiding. Thuis kookt ze met regelmaat en met veel plezier voor haar zussen en broers. Maar nu heeft ze op hoog niveau voor ze mogen koken!

We werden opgewacht door Jan Sobecki eigenaar van Restaurant Tribeca. Sophie werd na de kennismaking en een rondleiding meteen aan het koken gezet. En wat een enthousiasme straalde Sophie uit, ze genoot van alle taken die haar opgedragen werden. Samen met Vital Awick, chef de partie, heeft zij de lunch voorbereid. Sommelier Rickey Versluis serveerde de gerechten vakkundig uit en gaf de juiste uitleg over de geschonken dranken.

Voor Sophie een kijkje in een keuken met Sterren, haar brede glimlach heeft laten zien dat ze van elk moment genoot. Ook haar broers en zussen hebben genoten van de middag. Kortom een zeer geslaagde wens! Alle donateurs en vrijwilligers bedankt voor de enthousiaste inzet en in het bijzonder Jan en Claudia Sobecki van Restaurant Tribeca voor hun gastvrijheid en het realiseren van de wens van Sophie.

…die een ouder verliezen. Stichting WeesGelukkig laat deze kinderen het leven van een positieve kant zien door hun grootste wens te laten uitkomen. We hebben deze wens voor Sophie kunnen laten uitkomen door betrokken donateurs. Overweeg ook om een bedrag te doneren.

Speculaaspopactie goed doel

Een speculaaspop op je bureau?

Krijg je op je werk elk jaar rond Sinterklaas een chocoladeletter van je baas/manager? Wijs hem/haar of de personeelsafdeling erop dat je via Stichting WeesGelukkig professioneel gebakken, grote en dikke speculaaspoppen kunt bestellen voor collega’s. Je steunt met de aankoop meteen ons Goed Doel. Lees hier meer info over de speculaaspoppen.