Verslag van Jeanine

Jeanine wil graag een keer skiën in Snowworld

Verslag van Jeanine

Stichting WeesGelukkig laat wensen uitkomen van kinderen die hun vader of moeder zijn verloren. Zo laten we ze het leven beleven na een intense periode van verdriet. Jeanine is twee jaar geleden haar vader verloren. Jeanine liet Stichting WeesGelukkig weten dat ze vaak met haar vader ging skiën. We maakten er voor haar een compleet skiweekend van in Snowworld Landgraaf. Dit is haar eigen verslag.

Zaterdag was het eindelijk zo ver, we gingen skiën in Snowworld in Landgraaf en het was mijn 15e verjaardag!We begonnen de dag in Leende /Valkenswaard. Om 11.00 kwamen we aan bij hotel ‘Jagershorst’. Mijn moeder, zus en ik leerden Sandra en Margriet kennen. Het was toch nog spannend hoe de eerste ontmoeting zou verlopen. Het was gelijk heel gezellig met een kopje koffie of thee. Om een uur of half 12 zijn we vertrokken naar Landgraaf. Tijdens de reis hebben we heerlijke broodjes op met krab, tonijn of ei en een flesje met sinaasappelsap.

We kwamen om rond 12.30 aan bij Snowworld. In de hal kregen we alle pasjes en een sleutel die we voor de komende 2 dagen nodig hadden. Na het inchecken mochten we gelijk naar onze hotelkamer en daar spullen uitpakken en natuurlijk skikleding aantrekken. In de hal voordat je de piste op mag, kregen we skischoenen en ski’s. Maar toen hoorden we ineens het alarm afgaan… Eerst gebeurde er niets, later werden we toch verzocht om naar buiten te gaan. Gelukkig scheen de zon en hebben we ondertussen leuke foto’s gemaakt. We mochten al best snel weer naar binnen. We gingen met z’n allen door de poortjes en stonden al snel op de piste.

Toen was het wachten op de skileraar. Uiteindelijk kwam hij en hebben we een uur ontzettend leuke les gehad. Na de les gingen we met z’n drieën verder skiën. Na een poosje hebben Sandra en Margriet nog leuke foto’s gemaakt en zijn ze naar huis gegaan. Wij hebben nog wat geskied en in de Berghütte chocolademelk met slagroom  gedronken. Om 17.30 konden we in het restaurant heerlijk genieten van vleesfondue. We zijn na het eten naar onze kamer gegaan en hebben wat opgefrist en hebben de avond lekker niks gedaan;).

De volgende morgen hebben we genoten van een heerlijk uitgebreid ontbijt. Na het ontbijt zijn we toch even bij de receptie  gevraagd of we echt om 11.00 uit de kamer moesten zijn, gelukkig mochten we tot 17.00 de kamer hebben. Daarna zijn we onze skikleding aan gaan doen en zijn we weer de piste op gegaan. We hebben heerlijk lang geskied! Ondertussen hebben we weer wat gedronken. Om 15.15 was dan toch echt de laatste keer van de piste☹. We hebben snel weer opgefrist en alles ingepakt. Daarna hebben we nog wat gedronken en zijn we richting huis gegaan.

Alles bij elkaar was het ontzettend leuk en ik ben heel dankbaar dat ‘Stichting WeesGelukkig’ dit weekendje heeft geregeld voor ons. Ik vond het fantastisch! Bij dit weekendje werd je echt in de watten gelegd en hoefde  je niet na te denken over moeilijke dingen van thuis. We kijken er met een zeer tevreden blik op terug!

Ken je een kind dat zijn vader en/of moeder heeft verloren en het leven wil beleven? Ga naar wens aanvragen.
Voel je je betrokken bij Stichting WeesGelukkig? Overweeg dan om een klein bedrag te doneren.