Wens op olympisch niveau

Stichting WeesGelukkig voor kinderen

Een Wens op Olympisch niveau

Afgelopen donderdag mochten we naar Erp toe. Daar, bij de Brabantse Stallen ontmoeten we de inmiddels 18 jarige Shakira. Shakira heeft in 2018 haar vader verloren aan een hartklachten. De wens van Shakira is door alle maatregelen vaak verzet en heeft heel lang op zich laten wachten. Maar nu was het dan zover. Shakira kreeg les in de stallen bij haar paardrijidool Anky van Grunsven. Bij het Education Center van Anky van Grunsven mochten wij Shakira samen met haar paard Eduwardo ontmoeten. Een lange reis met paard vanuit het zuiden.

Eerst werd Eduwardo ingereden om even na zo’n lange rit te ontspannen. Na het inrijden begon het grote werk. Shakira heeft les gekregen in de grote rijbak van Twanny, zij traint al jaren met paarden en is ook al jaren werkzaam bij Anky Education Center. En dat was te merken. Shakira luisterde aandachtig naar de opdrachten om uit te voeren. Professioneel ging het eraan toe. En met volle teugen genoot Shakira van haar les. Een intensieve training die te snel voorbij is gegaan. Maar waar Shakira in de toekomst toch baat bij zal hebben. Na het paardrijden, het afzadelen en Eduwardo weer terug in de trailer gezet te hebben was het avontuur bij Anky van Grunsven helaas voorbij. Terug in het Limburg stond er nog één verrassing voor Shakira te wachten. Zij mocht samen met andere aanwezige van de wens bij Grande Café Jules in Kerkrade nog een hapje gaan eten op kosten van de Stichting. Om zo het verhaal samen nog eens te beleven.

De gastvrijheid was geweldig, de les was top en het eten smaakte goed. Het was een sportieve wens vol enthousiasme!

Wij willen alle betrokkenen dan ook hartelijk danken voor het mede mogelijk maken van de wens. Met een speciale dank aan Anky Education Center in Erp. En een speciale dank aan de vrijwilligers die elke keer weer klaar staan!

…die net als Shaikra een ouder verliezen. Stichting WeesGelukkig laat deze kinderen het leven van een positieve kant zien door hun grootste wens uit te laten komen. We hebben deze wensen uit kunnen laten komen door betrokken donateurs. Overweeg ook om een bedrag te doneren of op een andere manier te helpen.